lördag 23 maj 2009

Kan inte någon förbarma sig

Magnum Coltrane Price, ni kan ha sett honom i en debatt i Agenda på TV eller på Internet.

Politikerbloggen har släppt fram ett långt förvirrat inlägg av honom om Piratkopiering. Jag hade tänkt att skriva något om det men nästan allt jag hade tänkt att skriva finns mycket välskrivet och dessutom vänligt men sakligt och bestämt på TantraBlog.

I princip det enda jag har att tillägga är att det vore en bra idé för artister som skyller sina bristande ekonomiska framgångar på TPB att faktiskt kolla upp hur mycket de faktiskt finns utdelade där och dessutom att jag hoppas att någon förbarmar sig över Magnum och visar honom de fantastiska möjligheter som finns för artister att utnyttja nätet till sin fördel. Han har nog helt enkelt gått på all propaganda utan att ha fått möjligheterna visade för sig.

3 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det är ett gammalt, men lite fult, knep att kalla debattörer som inte delar ens åsikter för "förvirrade".
Här har du annars en gammal vänsterkille som inte gillar Pirate Bay han heller. Men han kansk också bara är förvirrad:
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2009/may/18/billy-bragg-copyright-music-internet

Jah Hollis sa...

Kanske, heter det förstås.

Dani Scythe sa...

Jag menar inte att Magnum är förvirrad bara för att han inte tycker som jag, han är förvirrad därför att han... well, läs hans inlägg och läs gärna bloggen jag länkade till då den förklarar vilka punkter han är förvirrad över.

Billy Bragg må ha andra åsikter än jag i det här fallet men han är saklig, kunnig, nyanserad och talar dessutom ur ett annat perspektiv är vad Magnum gör.

Jag skulle aldrig kalla alla mina åsiktsmotståndare för förvirrade om de inte framstå som det, har vi inte haft en liknande diskussion för? =)