tisdag 26 maj 2009

Danska grisar

Danska grisar misshandlas tydligen svårt enligt Sveriges Radios Ekoredaktion.

Torben Paulsen, ordförande för Danmarks svinproducenter "försvarar sig"
"- Det är en fabrik vi har. Du ska inte tro att jag har 1700 suggor här ute för att de är söta djur som jag ska klia bakom örat. Jag har dem för att jag ska tjäna pengar på dem, säger Torben Paulsen till Ekot"

Jag tycker att det här är lite förvånande att det händer i Danmark. Alltså, det är inte förvånande att djurindustrin bär sig illa åt, det är väl snarare regel än undantag, men just grisarna trodde jag skulle bli bättre behandlade efter att Dansk Folkeparti fått en hel del inflytande över politiken. Hela deras grej bygger väl på att bara värna om sådana de känner gemenskap med.

Nä, nu var jag taskig, jag har inget mot grisar och jag tror att de fattar mer än Dansk Folkepartis väljare. Det är åtminstone skönt att jag inte äter däggdjur (annat än som konstiga tillsatser när jag ibland äter godis vilket jag tycker de skulle välja bort ur produktionen)

Inga kommentarer: