lördag 4 oktober 2008

Vägverket och den omoraliska fantasin














Vägverkets lista över förbjudna registreringsskyltar känns lite random. Vissa ord kan jag förstå att de är förbjudna även om det hade varit bättre ifall vi som befolkning hade kommit lite längre en så, fnissat lite över roliga bokstavskombinationer men insett att det inte finns många kombinationer kvar ifall varje kombination som någon med livlig fantasi kan störa sig på ska bli förbjuden.
En del förbud är dock jättekonstiga, det verkar som att Vägverket har stirrat lite för mycket på Giger-målningar då de verkar se snoppar överallt, en del av förbuden kan jag bara tolka som att de beror på att de liknar den förbjudna skylten KUK men varför i så fall XUK är förbjuden men inte KUX är det kan jag inte förstå. FNL är förbjudet men inte KKK som jag har sett på riktigt på en MC i Stockholm. Min fantasi tycks inte räcka till för att komma på varför HAO, JUO och en massa andra är förbjudna. SSU är förbjudet men inte MUF. RPS är förbjudet men inte NSF.

Jag misstänker att HAL är förbjudet för att de är rädda för att datasystemet ska ta över bilen.
I’m sorry, Dave, I’m afraid I can’t do that

Nä, om de ska vara så där slumpmässiga så tycker jag att de borde släppa hela grejen och låta folk ta ansvar för sin egen fantasi.


Sen kan ju folk ta sånt här på olika sätt. En tjej som ringde in till mitt jobb. En av projekten som vi har är kopplat till bilar och när hon skulle läsa upp sitt registreringsnummer för en kompis så sa hon STD eller "ess tii dii" som man brukar säga.

E24: Registreringsskyltar får inte väcka anstöt

Inga kommentarer: