måndag 13 april 2009

Gräset växer över Sverige

Expressen berättar i en intressant artikel att bruket av cannabis sprider sig över Sverige och att vi i princip är självförsörjande nu med alla hemmaodlare.

Jag tycker faktiskt att det är bra. Jag är i princip neutral i frågan huruvida det är bra att folk röker mer även om jag hoppas att det leder till en avkriminalisering i slutändan då det är helt absurt att det anses vara ett brott. Det jag anser vara bra är det faktum att folk odlar eget. På det sättet så stödjer de inte den organiserade brottsligheten i sitt bruk.

Jag har dock vissa åsikter kring en av de personer som figurerar i artikeln.
Att han röker på inför barnen är väl inte värre än när folk dricker vin eller röker vanliga cigg inför sina barn, jag hoppas dock att han inte gör det inomhus när de är där. Vad som är värre är "Barnen vet att de inte får säga ett knyst om "pappas blommor" på dagis." Va fan, du kan inte lasta på barn en sån hemlighet.


Den vanliga disclaimern så fort jag skriver om dessa frågor: Nej, jag använder inga illegala droger, det här är dock en principiellt viktig frihetsfråga för mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du har med disclaimern. Annars hade det ju varit politiskt självmord!

Dani Scythe sa...

Jo, tyvärr fast just politiskt självmord är ju inte så farligt för mig. Jag har inga partipolitiska ambitioner och att ens ha många av de åsikter jag har vore politiskt självmord i sådana miljöer =)

Jag har med disclaimern snarare för att inte folk ska titta konstigt på mig på jobbet eftersom jag är lite speciell av mig ändå trots att jag håller mig ifrån olagliga droger och sen är det väl dessutom ett plus att det kan lugna min mor. Jag vill ju desstom hellre möta argument som gäller vad jag skriver än att bemöta gissningar om mitt privatliv så då är den ju också ett plus.

Alaa sa...

Kolla vem jag hitta :D Visste inte att du blogga!

Dani Scythe sa...

Jepp, en ganska uppkäftigt politisk blogg dessutom =)