torsdag 23 oktober 2008

Ny bloggbävning någon?

Det skulle väl inte vara lika lätt den här gången eftersom folk har lättare att tänka att "det gäller inte mig" angående den nya antipiratlagen men om man har lärt sig något från när liknande lager har införts i andra länder så är det att du kan åka dit på den här lagen oavsett om du är "skyldig" eller inte. De har ju mer än en gång stämt folk i USA som inte ens har en dator.

För att det här inte bara ska självdö när artiklarna försvinner från förstasidorna så skulle det behövas någon form av kampanj, helst något som tidningarna tycker är värt att skriva om. Det vore jättebra om någon som inte är jag (för då blir det mycket snack och lite verkstad) lyckades styra upp det här. Det borde kompletteras med en Facebook-grupp för media älskar att skriva om Facebook. Jag ser gärna att kampanjen tar upp hur illa det har gått när upphovsrättsmaffian har fått fria tyglar på andra ställen och hur detta bildar ett mönster med annan lagstiftning. Ställ dem till svars för det här!

Jag har skrivit om lagförslaget tidigare
Vem utsåg folket till folkets fiende?
Nödd och tvungen my ass!
och en massa andra bloggare har skrivit jättebra om det här, jag måste bli bättre på att spara och publicera länkar.

DN AB

Inga kommentarer: